czwartek, 27 marca 2014

Sadzimy ziółka!

Ładna pogoda i wyczekiwane ciepełko skłoniło mnie do posadzenia ziółek, które zakupiłam w sklepie IKEA już spoooooro czasu temu.
Ogrodnik ze mnie żaden, wysuszyłam i zabiłam nawet kaktusy!
Ręki do roślin nie mam, albo je wysuszę albo zaleję...mam nadzieje, że zioła przetrwają.


Wszystko planowałam zrobić tak, jak nakazuje instrukcja, ale oczywiście ją zgubiłam. Nie chciałam się bawić w odkrywcę bo znam moje umiejętności ogrodnicze... od czego mamy google :)
Ale do rzeczy.
Tak więc kawałki 3 torfu zalałam 600ml wody, poczekałam kilkanaście sekund aż spęcznieje i władowałam do kubków. Na wierzch wysypałam nasionka i przykryłam cienką warstwą torfu z wierzchu.
Ziemia ma być wilgotna ale nie mokra.
Każdy kubeczek zakryłam folią i zacisnęłam gumką.
Gdy nasionka wykiełkują na bezpieczną wielkość wtedy folię zdejmę.
Ja posiadam nasionka pietruszki zielonej, oregano i melisę.

Niby nic takiego, ot zwyczajne trzy zielone, papierowe kubki.
Ale trochę zabawy w tym jest. No i duma z wyhodowanych, domowych ziół :)
zobaczymy, czy w ogóle wyrosną!

Aha! Oprócz tego mam jeszcze zasadzone dwie cebulki na szczypiorek, oraz pojemniczek z rzeżuchą :)
A co!







8 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że zrobiłaś dziurki w doniczkach os spodu. Niestety ziemia w tych kubkach lubi "pleśnieć" zwłaszcza jak przykrywasz je folią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w kubkach nie zrobiłam dziurek...ale w folii zrobiłam dziurki. Mam nadzieję, że mi nie spleśnieje :/

      Usuń
    2. Bardzo ważną kwestią są właśnie w doniczkach dziurki :)
      Też się czaję na takie coś.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To nie "pomysł". Tylko kupiony zestaw w sklepie :)

      Usuń
  3. Też miałam te ziółka. Na początku nawet trochę urosły, ale później niestety przestały i nic się z nimi nie działo, więc wyrzuciłam. Teraz kupiłam doniczki, ziemię i nasiona i zasiałam. Pięknie rosną :) Trzymam kciuki za Ciebie, może Tobie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie pokaż, jak wykiełkują... jestem ciekawa, ile im czasu potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja kupilam po paczce nasion, skrzynkę i ziemię, posiałam i czekam....cierpliwie...Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń