wtorek, 3 września 2013

Kotlety w panierce ze słonecznika i siemienia.

Kto już nie ma dosyć zwykłego schabowego?
Ja mam na pewno. Na początku miała to być panierka z płatków kukurydzianych...ale potem postanowiłam jeszcze bardziej urozmaicić tą nieszczęsną panierkę :)



 Składniki:
ok 5 kotletów schabowych
sól
pieprz
0,5 szklanki siemienia lnianego
0,5 szklanki bułki tartej
0,5 szklanki słonecznika
2 jajka
2 łyżki wody
olej


Wykonanie:
Kotlety schabowe rozbijam lekko, solę i pieprze. Do jednej miski wsypuję bułkę tartą, słonecznik i siemię lniane -mieszam. Do drugiej miski wbijam dwa spore jajka i dodaję odrobinę wody - ok 2 łyżki. Mieszam i rozbełtuję jajka widelcem. Kotlety maczam najpierw w jajku a następnie w panierce. Mocno dociskam kotlet aby solidnie i dużo panierki przylgnęło. Smażę na rozgrzanym oleju z obu stron na rumiano. Smacznego!


13 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na panierkę :) Z taką się jeszcze nie spotkałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W płatkach jadłam, ale w takiej panierce jeszcze nie, Kasia ty masz bombowe pomysły !;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo mi płatków zabrakło i musiałam improwizować! :)

      Usuń
  3. do tej pory próbowałyśmy panierkę z sezamu:) Ta wersja kotletów wygląda przepysznie i zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam słonecznik! Przepis pierwsza klasa! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Konkretne,sycące danie... Pozdrawiam i zapraszam po odbiór nagrody: uchniatosztuka.blogspot.com/2013/09/dziekujac-za-wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń
  6. jak slysze slowo siemie od razu kojarzy mi sie mikstura, ktora kazala mi pic moja babcia :/ ciekawe jak siemie smakuje w panierce, bo kotleciki wygladaja pysznie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiele osób tak mówi, a np ja nigdy takiej mikstury nie piłam :) siemię kojarzy mi się z chlebkiem (mojego wypieku) i z owsianką <3

      Usuń
  7. super wygladaja te kotleciki, fajna panierka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow takiej panierki jeszcze nie widziałam. A nie ma problemu z trzymaniem się jej na kotlecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzyma się idealnie! :) jak widać ani jedno ziarenko mi nie odpadło :)

      Usuń