niedziela, 28 lipca 2013

Puszyste ciasto z morelami i migdałami

Jutro wyjazd i to na dość długi okres.
Z dniem jutrzejszym rozpoczynam swoje wakacje. 
Długo na nie czekałam i uważam, że zasłużyłam na nie w pełni.
Najpierw dwa tygodnie w górach, a następnie tydzień nad morzem <3
W tym czasie blog będzie musiał odpocząć :) ale na pewno co jakiś czas pojawi się tu co nie co.
A po powrocie szykuje dla Was niespodziankę, w postaci konkursu z okazji rocznicy mojego bloga :)
Nagrody już czekają! Nie mogę się doczekać :) Jest ich dużooo !

A póki co przepis na ciacho.
Moreli ciąg dalszy :)
Tym razem w puszystym i wilgotnym cieście <3
Wydawało mi się z początku, że wrzuciłam do środka dużo moreli...jednak teraz żałuję, że nie dopchalam ich tam więcej :)
Także nie żałujcie i wpychajcie ile się da! :)



Składnik:
ok 0,5 kg mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g śmietany
1,5 szklanki cukru drobnego
5 jajek
szczypta soli
2 łyżeczki cukru migdałowego
ok 60g migdałów w płatkach
ok 0,5 kg moreli
cukier gruboziarnisty do posypania


Wykonanie:
Morele dokładnie myję, usuwam pestki i kroję w połówki lub w ćwiartki. Jajka ucieram z cukrem (zwykłym) na puchową masę mikserem. Wyłączam mikser i od tej pory mieszam ręcznie. Dodaję śmietanę. Dodaję powoli przesianą mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli i cukier migdałowy i mieszam delikatnie szpatułką. Okrągłą tortownicę smaruję lekko tłuszczem i posypuję bułką tartą lub mąką. Wylewam połowę ciasta. Układam połowę moreli, gęsto obok siebie i posypuję płatkami migdałowymi. Wylewam pozostałą część ciasta i układam resztę moreli. Na wierzch sypię cukier gruboziarnisty. Piekę w rozgrzanym piekarniku, przez około 40-45 minut. 
Po upieczeniu i wystudzeniu można obsypać cukrem pudrem.




9 komentarzy:

  1. Pyszneee,mniam,a ja dziś bez ciasta,buuu

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję bo wygląda pysznie.Życzę udanych wakacji:)A gdzie w góry się wybiersza?Jeśli mogę wiedzieć...Ja mieszkam w górach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciacho 1sza klasa :) i jak wyrosło!
    Super, wypoczywaj tam! Nabierz siły, energii-opalaj się;)
    Wroć wypoczęta, czekam z niecierpliwością :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wilgotne ciacho z morelami, idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale bym zjadła :) pysznie wyglada ;)

    OdpowiedzUsuń