poniedziałek, 8 lipca 2013

Pieczone ziemniaki z tzatziko-gzikiem

Dlaczego tzatziko-gzikiem ?
A bo nie mogłam się zdecydować na co konkretnie mam ochotę...czy na tradycyjny, prosty gzik czy greckie tzatziki :)
Więc zrobiłam sobie mix!



Składniki:
twaróg - 250g
serek śmietankowy president - ok 200g
5 ząbków czosnku
1,5 ogórka świeżego
sól
pieprz
sól cebulowa
koperek suszony
ziemniaki



Wykonanie:
Ziemniaki porządnie szoruję i oczyszczam. Każdego nacina nożem robiąc krzyżyk. Zawijam w folię - czasem po dwie sztuki w jedną folię, a w przypadku dużych ziemniaków pojedynczo. Ziemniaki piekę około godziny w 180c. W tym czasie robię tzatziki. Ogórki obieram, ścieram na tarce i zasypuję lekko solą. Chce aby puściły wodę a następnie porządnie je odciskam. Twaróg wrzucam do miski. Dodaję opakowanie serka śmietankowego President. Czosnek obieram i wyciskam do twarożku. Dodaję ogórki, przyprawiam do smaku - aby całość nabrała porządnego i wyraźnego smaku. Mieszam dokładnie i wkładam do lodówki aż ziemniaki będą już miękkie. Upieczone ziemniaki podaję ze sporą łychą twarożku :)


8 komentarzy:

  1. wyglądają pycha ;) moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam gzik do ziemniaków! taki ulepszony mix, pewnie tez był pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! ja również uwielbiam takie cuda <3

    OdpowiedzUsuń
  5. pieczone ziemniaki-uwieeelbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie proste dania a przy tym, jak przepysznie wyglądają ziemniaki... Wypróbuję ten przepis na pewno. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń