sobota, 1 czerwca 2013

Expresowe serniczki z patelni

W końcu i ja się skusiłam na takie szybkie mini serniczki.
Składniki dałam według mojego uznania i oczywiście na oko =)
Wyszły przepyszne! Żałuję, że dopiero teraz ich zasmakowałam =)
Delikatne, wilgotne i słodkie.
Można podawać z czym dusza zapragnie - z nutellą, powidłami, bitą śmietaną, posypką - ja podałam z cukrem pudrem i truskawkami.





Składniki:
kostka twarogu - 200g
jajko
2-3 łyżki cukru
2 łyżki wiórków kokosowych
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 czubata łyżka mąki
1 łyżka masła
cukier puder






Wykonanie:
W misce rozdrabniam widelcem twaróg. Wbijam jajko. Dodaję mąkę, cukier, cukier waniliowy, wiórki kokosowe i mieszam wszystko dokładnie. Konsystencja nie ma być zbyt rzadka, więc w razie potrzeby dodaję więcej mąki. Ilość cukru zależy od upodobań - w zależności jak bardzo słodkie serniczki chcemy zrobić. Na patelni rozgrzewam łyżkę masła. Nakładam małe porcje ciasta łyżką na patelnie (ok 10cm średnica) Smażę na rumiano z obu stron przez kilka minut. Z tej porcji wyjdzie nam około 10 serniczków. Podaję na ciepło z ulubionymi dodatkami - cukrem pudrem i owocami.




12 komentarzy:

  1. Super,właśnie dziś kupiłam twarożek,więc może jutro na deserek dla córci takie placuszki upichcę...Dam znać jak wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna słodkość na rozpieszczenie dziecka które jest w każdym z nas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie, najlepsze są z jagodami.

    OdpowiedzUsuń
  4. ach, te serniczki <3 Kokosowe to moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię je od czasu do czasu, są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam te serniczki , są pycha !

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam takie placuchy :) palce lizać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre wychodzą.Tylko ja nieco więcej mąki dodałam,bo jak dałam łyżkę to taki te placuszki rzadkie wychodziły.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł. Na pewno na dniach zrobię swojemu dziecku. Dam znać jak wyszły:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń