środa, 22 maja 2013

Kruche pierożki z łososiem alaskańskim

Delikatne i kruche pierożki z rozpływającym się nadzieniem. 
Do środka włożyłam łososia alaskańskiego, wędzonego na zimno. Taki łosoś ma bardzo delikatną teksturę. Jest również dużo mniej słony. Dlatego konieczne jest go czasami doprawić, aczkolwiek sam w sobie jest również pyszny.






Składniki:
opakowanie ciasta kruchego

ok 150g łososia alaskańskiego wędzonego

ser pleśniowy camembert

żółtko
łyżka mleka
maggi
bazylia


Wykonanie:

Ciasto kruche rozwijam na stole. Można również zrobić własne ciasto. Łososia rozdzielam delikatnie na drobne kawałki. Mój łosoś był wędzony na zimno bez soli, także konieczne było doprawienie go Maggi. Ciasto kruche rozcinam na 12 równych kawałków w ten sposób wyjdzie mi 6 sporych pierożków. Na 6 z nich układam sporą łyżkę łososia i plasterek sera camemberta. Nakładam drugi kawałek ciasta i dociskam w koło widelcem aby ciasto się ładnie skleiło. W szklance mieszam żółtko z łyżką mleka a następnie smaruję każdego pierożka pędzelkiem. Na wierzch posypuję suszoną bazylią. Piekę w 160C przez około 20 minut. Podaję na ciepło.








9 komentarzy:

  1. łosoś uwielbiam !! podoba mi się ta wersja w pierożkach ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie idealne połączenie :) Łososia uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też robiłam takie pierożki, fajne są też w cieście francuskim:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na pierogi. Ale muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale wygląda! fajny sposób na łosia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne, poproszę takie na mój przyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze robiłam takie pierożki na słodko-jałbka, ser..
    Musze spróbować twojej wersji, naszło mnie teraz na takie małe co nieco;)

    OdpowiedzUsuń