czwartek, 4 kwietnia 2013

Babka gotowana

W tym roku udało nam się w końcu nabyć foremkę do babki gotowanej!
Bardzo się cieszę, ponieważ ten rodzaj babki jest moim ulubionym i smakuje mi najbardziej :)
A co najważniejsze można ja piec nie tylko na święta !


Składniki:
1 szklanka cukru
1 masło
6 jaj
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka maki tortowej
1 olejek waniliowy
1 kieliszek wódki


Wykonanie:
Składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na pianę. Cukier ucieram z masłem i z żółtkami. Następnie dodaję po trochu mąkę i proszek do pieczenia i cały olejek. Gdy mamy już gładkie ciasto ostrożnie dodaję pianę z białek i kieliszek wódki. Całość mieszam łyżką - najlepiej drewnianą. Foremkę do gotowania babki smaruję lekko tłuszczem. Wlewam ciasto i szczelnie zamykam formę. Zanurzam formę w wodzie i zamykam garnek przykrywką. Gotuję babkę 1 godzinę i 10 minut.
Oblewam czekoladą

22 komentarze:

  1. Ogromne baby, nie jadłam jeszcze takiej babki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o Matko i córko jakie wielkie, super!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ wcale nie są takie duże! przypominają troche zwykłe babki :)

      Usuń
  3. ale piękna Ci wyszła :) nigdy nie jadłam gotowanej!!

    OdpowiedzUsuń
  4. rzeczywiście babka ogromna ;) i już wszystkie zjedzone ?:p

    OdpowiedzUsuń
  5. u Ciebie jak zwykle cudowności!!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam gotowaną babę ;) pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja gotowanej nie jadłam :( gdzie nabyłaś foremkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam na allegro :) szybko i wygodnie

      Usuń
  8. Przyłączam się do pytania :) Moja Mama prosiła mnie o taka babkę na Święta, ale nigdzie nie mogłam dostać takiej foremki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dostałam w prezencie od bratowej formę do gotowania babek.ZROBIŁAM WEDŁUG ZAŁĄCZONEGO PRZEPISU JEST WSPANIAŁA.ROZPŁYWA SIĘ W USTACH I NAPRAWDĘ TAKIEJ WYSOKIEJ BABKI JESZCZE NIE WIDZIAŁAM.A to jest przepis:6jaj,25dkg masła roślinnego,25dkgcukru,20 dkg mąki,30 dkg mąki ziemniaczanej 1 mały proszek do pieczenia oraz dowolny zapach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie formy są różnej wielkości. Na jak duża formę jest ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam taką pyszną babkę kilkanaście lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Już jadłam taką babkę, jest super! Delikatna, pulchna i mokra. W tym przepisie brakuje mi podanie ilości proszku do pieczenia, ile tego proszku - łyżeczka, dwie? Ja dałam na oko czubatą łyżeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. TESTERKA:)Proszę o informację gdzie nabyć mogę tą przykrywaną formę do tej babki.Dziękuję;

    OdpowiedzUsuń