czwartek, 28 marca 2013

DIY czyli moja rzeżucha

 W tym roku oprócz siania rzeżuchy w tradycyjny sposób zasadziłam również rzeżuszkę w skorupkach od jajek :)
Jest to ciekawy pomysł - fajnie wygląda i super się sprawdzi jako podarunek dla kogoś bliskiego, no bo kto by nie chciał dostać gotowej do zjedzenia rzeżuchy?
wystarczy odrobina celofanu i wstążeczka...
 Do tego wygląda bardzo sympatycznie i świetnie będzie wyglądać na wielkanocnym stole :)


Co potrzeba?
skorupki od jajek
kobiałka od jajek - dowolna
farbki
pędzel
wata
rzeżucha
nożyk / nożyczki
pisaki


Rzeżuchę zalewam ciepłą wodą i odstawiam na kilka godzin do namoczenia.

Skorupki - połówki od jajek dokładnie płuczę wrzątkiem. Odkładam do wyschnięcia.
Kobiałkę tnę na dowolne części - ja miałam 6 skorupek więc odmierzyłam 6 miejsc na każdą skorupkę.
Następnie zmieszałam zielony kolor z białym aby otrzymać ładną, jasną zieleń.
Ja użyłam farb akrylowych.



\
Skorupki od jajek ozdabiamy dowolny sposób - ja narysowałam na każdej inną buźkę.
Użyłam pisaków do płyt - są trwałe z cienką końcówką, ale można użyć markera.


Pierwsza przymiarka =)



 Następnie do każdej skorupki wpycham sporo waty i solidnie namaczam - ma być wyczuwalna woda.
Rzeżucha najlepiej rośnie na bardzo wilgotnym podłożu.
Rzeżuchę nakładam na watę.

Pamiętajmy aby podlewać solidnie!
Musi mieć zawsze wilgotno i najlepiej używać ciepłej wody :)


9 komentarzy:

  1. ale urocze jajkowe buźki :) i jak rzeżucha wyrośnie, to będą miały włosy...haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie taki miałam zamysł hih :)

      Usuń
  2. Świetne! Sama się nie mogę doczekać, żeby zobacyzć, jak wyrośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł na prezent ;) bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ah gdybyś mieszkała bliżej...:) mam kilka takich pojedynczych jajeczek - prezencików

      Usuń
  4. hehehe świetne! Bardzo fajny pomysł i super rzecz na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziewczyny na pewno dam foty jak urośnie :) i jak wygląda zapakowane i gotowe na prezent ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam tak za dziecka, fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń