wtorek, 12 lutego 2013

Ślimaczki z miodem i orzechami

Słodkie ślimaczki z orzechami i miodem.


Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego
szklanka drobno posiekanych orzechów
3 duże łyżki płynnego miodu
cynamon
pół tabliczki gorzkiej czekolady


Wykonanie:
Orzechy (dowolne) ja użyłam laskowe łuskam i siekam na drobniutkie kawałki. Czekoladę również siekam na drobne kawałeczki a wręcz pyłek. Orzechy mieszam w miseczce w płynnym miodem. Ciasto francuskie rozwijam na stole i przecinam na 3 grube paski. Następnie smaruję całe ciasto miodem z orzechami. Na wierzch posypuję czekoladę. Każdy pasek zawijam w rulon. Każdy wałek kroję w plasterki o grubości ok 1,5cm. Ślimaczki delikatnie układam na blachę na papierze do pieczenia. Piekę ok 15-20 minut. Całość po upieczeniu można lekko polać mieszanką: cukier puder porządnie rozmieszany z wodą. Mieszanka musi być bardzo rzadka, niemal przezroczysta. chodzi o to by wchłonęła w ciastka i nie było jej widać. 
Jednak ja tym razem zostawiłam ciasteczka takie jakie są :)


7 komentarzy:

  1. Pyszne słodkości, lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne takie słodkie ślimaczki ,pycha !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie zawijaski ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj akurat tez piekłam ślimaczki, ale drożdżowe z makiem i bakaliami. W końcu to były zapusty, czyli ostatki. Twoje to sama rozkosz, pięknie wyglądają. Uwielbiam połączenie miodu i orzechów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczniutkie ;) zjadłabym je z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam!
    wyglądają bosko!
    a jak muszą smakować ;)

    OdpowiedzUsuń