czwartek, 14 lutego 2013

Placuszki dyniowo-jabłkowe+przypominajka konkursowa

Na początku przypominam o konkursie, który trwa do niedzieli :) Jeżeli jest jeszcze ktoś chętny na łatwy do zdobycia prezencik to zapraszam KLIK :)

 Jakiś czas temu zrobiłam sobie spory zapas dyni na zimę. Pogrupowałam w woreczki i zamroziłam :) Część dyni starłam na tarce na grubych oczkach własnie na takie okazja jak ta...albo np na ciacho dyniowe jeśli najdzie mnie na takowe nagła ochota.


Składniki:
2 jajka
ok 1,5 szklanki mąki
3 łyżki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
3/4 szklanki jogurtu naturalnego
0/5 szklanki wody gazowanej
ok 1,5 szklanki startej dyni
2 jabłka
olej


Wykonanie:
Dynie ścieram na tarce na grubych oczkach. Jabłuszka myjemy, obieramy i również ścieram na tarce. W misce miksuję jajka z cukrem. Następnie stopniowo dodaję wszystkie składniki oprócz dyni i jabłka. Po trochu dosypuję mąki, dolewam jogurt, cukier, wodę, sól, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i odrobinkę oleju ciągle miksując. Gdy uzyskamy puszyste ciasto dosypuję startą dynie i jabłko i mieszam już ręcznie do połączenia składników. Gdy ciasto jest zbyt gęste dolewam trochę mleka. Smażę na rozgrzanej patelni grubaśne placuszki z obu stron, aż do zarumienienia :) Podaję z ulubionymi dodatkami


12 komentarzy:

  1. Szczerze powiedziawszy to chyba jeszcze nigdy nie jadłam dyni;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale Ci zazdroszczę, że masz jeszcze świeżą dynie :( uwielbiam potrawy z dyni, a takie placuszki to zjadłąbym bardzo chętnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowite :) Uwielbiam te racuszki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszota. Musze kupić dynię;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie z dodatkiem dyni. Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowicie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli smakują tak jak wyglądają to musza być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z dynią , takich to jeszcze nie jadłam ;) super wyglądają , tak apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  9. z dynią powiadasz? prezentują się bardzo sympatycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają rewelacyjnie, koniecznie muszę je zrobić!

    OdpowiedzUsuń