niedziela, 13 stycznia 2013

Zapiekanka z warzywami i sosem

Czasami odpuszczając to co robić muszę wkradam się do kuchni i gotuję. 
Oczywiście przez to mam już pewne zaległości...ale kto nie ma?
Podczas sesji mój dom błyszczy, włącznie ze mną!
Mogę robić wszystko, oby tylko się nie uczyć...sprzątać, gotować, prać, prasować, pojechać do kogoś, po kogoś, zamiast kogoś, gdzieś, po coś...obojętnie! Czuję się jak małe dziecko które ukrywa zadanie domowe i tłumaczy się, że ułożenie Barbie na półce jest teraz najważniejsze i nie może czekać. 

Gotowanie mnie jednak relaksuje :)
Lubię otworzyć lodówkę i wybierać produkty z których mam ochotę coś ugotować..
Lubie kolory i zapachy które mi towarzyszą podczas gotowania.



Składniki:
ok 500g mięsa mielonego
pół kapusty pekińskiej
marchew
4-5 dużych ziemniaków
cebula
sól
pieprz
papryka czerwona
odrobinka tłuszczu
ser żółty
Sos:
kubek jogurtu naturalnego ok 300g - lub śmietany
3 łyżki ketchupu
2 łyżki majonezu
łyżeczka chrzanu z żurawiną
suszony koperek







Wykonanie:
Brytfannę smaruję tłuszczę. ziemniaki obieram, myję, kroję w talarki o grubości 0,5cm i układam na dnie brytfanny tak aby się lekko nachodziły. Lekko solę. 
Mięso mielone smażę na patelni. 
Cebulkę obieram, siekam i dorzucam do mięsa - mieszam i podsmażam aż mięso się zetnie. Całość doprawiam solą, pieprzem i papryką do smaku. W tym czasie siekam kapustę pekińską a marchew obieram i ścieram na tarce. W kubeczku robię sos. Mieszam jogurt naturalny z ketchupem, majonezem, chrzanem, suszonym koperkiem i doprawiam do smaku wh upodobań przyprawami. 
Na ziemniaki kładę pól posiekanej kapusty pekińskiej i lekko oblewam sosem.Następnie kładę mięso mielone z cebulką oraz startą marchew i resztę kapusty. Na wierzch wylewam resztę sosu. 
Na samą górę kładę ser żółty - ja użyłam sera w plastrach (ok 7 sztuk) albo można użyć w kostce i zetrzeć na tarce.
 Piekę około 35 minut w temp 180C.


3 komentarze:

  1. pyszne i sycące:) też tak mam, że gotowanie to najlepsza odskocznia od wszystkiego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, tak smacznie wygląda zapiekanka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super:) Kiedyś często robiłam, a ostatnio jakoś zapomniałam o istnieniu zapiekanek :) Ale trafiłam do Ciebie i na dniach będzie zapiekanka :p

    OdpowiedzUsuń