niedziela, 20 stycznia 2013

Babeczki czekoladowe z colą

Bardzo soczyste i puszyste babeczki - lekko wilgotne z ciekawym posmakiem.
Jednak cola nie jest jakoś specjalnie wyczuwalna, bardziej czuć po prostu taką inną niż zawsze słodkość.


Składniki:
200ml Coli
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżki kakao
szczypta soli
2 jajka
czekolada mleczna
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka cukru waniliowego
0,5 szklanki oleju







Wykonanie:
Składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Czekoladę siekam na drobne kawałeczki lub masakruję tłuczkiem. Suche składniki mieszam w jednej misce: mąkę, cukier, proszek, cukier waniliowy, kakao i czekoladę. W tym czasie w drugiej misce mieszam mokre składniki: jajka miksuję z olejem i następnie dolewam Colę. Całość bardzo się pieni o "rośnie" więc polecam wziąć wysoką miskę. Następnie mieszam suche składniki z mokrymi aż do połączenia - trwa to dłużej niż przy zwykłych babeczkach bo spieniona masa nie od razu chce się wymieszać. Następnie przelewam do papierowych foremek, posypuje wierzch czekoladowymi dropsikami i piekę w temperaturze 180C przez około 25 minut.



16 komentarzy:

  1. wyglądają wyśmienicie :) piękne kropeczki mają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak smakują takie babeczki z colą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować :) smaczne i to zawsze coś nowego i odmiana od zwykłych babeczek

      Usuń
  3. Babczki z colą.? nie próbowałam ale pewnie puszyste są. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam - u mnie zeszły tak szybko że zdążyłam zjeść tylko jedną:)

      Usuń
  4. super babeczki i te papilotki takie śliczne ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :D zbiór papilotek z różnych różnistych sklepów.

      Usuń
  5. Wow, tego muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy pomysł z tą colą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich nie próbowałam! Piękne papilotki- Wilton'a?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie Kochana, te są ...uwaga: z TESCO za 1,50zł :)

      Usuń
  8. Ciekawią mnie te wypieki z colą! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie czuć jakoś szczególnie mocno Coli..ale smaczek jest ciekawy :)

      Usuń
  9. Wow, super! Czekolada i cola, jedno z lepszych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę przyznać że też lubię takie połączenie:)

      Usuń
  10. Z colą widziałam pieczone mięsa, ale babeczek nigdy ;) Ciekawa jestem takiego połączenia. Muszą być pyszne. Jak przy okazji będę miała colę, to upiekę i spróbuję (raczej rzadko kupuję napoje gazowane). Zaintrygowałaś mnie tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń