środa, 30 stycznia 2013

Kotleciki z mięsa i warzyw

Pyszne, puszyste kotleciki z piersi z kurczaka - miękkie, delikatne....i proste :)
A na dodatek można ja zrobić z tego, co się lubi najbardziej albo z tego co akurat mamy na stanie.



Lista zakupów:
piersi z kurczaka - x2
papryka czerwona
świeża zielona pietruszka
jajko
łyżka majonezu
łyżka mąki


Wykonanie błyskawiczne!
W miseczce mieszam majonez, mąkę i jajko.
Kroję paprykę w drobną kostkę.
Piersi z kurczaka również - w małą kostkę
Pietruszkę siekamy.
Wszystko wrzucam do miski z wymieszaną mąką, jajem i majonezem.
Wszystko razem mieszam tworząc taką masę - dość gęstawą - i właśnie tak przygotowaną masę smażę w formie kotlecików na rozgrzanym oleju.
Smażę z obu stron kilka chwil i gotowe !


wtorek, 29 stycznia 2013

Gęsta zupa - gulasz zapieczona w papryce

Pyszna, bardzo gęsta zupa gulaszowa która powstała z pomocą "Pomysłu na...Węgierską zupę gulaszową".
Całość zapieczona jest w pysznej, soczystej papryce posypanej żółtym serem.
Pociecha dla oczu i podniebienia!
Czego chcieć więcej? =)





Składniki:
ok 400g mięsa z łopatki
5 dużych czerwonych papryk
2 łyżki koncentratu
750 ml wody
2 ziemniaki
cebulka
sól
pieprz
odrobina chili
kawałek żółtego sera
oliwa z oliwek
Pomysł na...Węgierską zupę gulaszową






Wykonanie:
Mięso kroję w nie za dużą kostkę i wrzucam do woka na rozgrzaną oliwę. 
Zaczynam podsmażać przez około 10 minut - najlepiej pod przykryciem. W tym czasie obieram ziemniaki i opłukuję pod wodą. Kroję w dość drobna kosteczkę. Wszystkie papryki myję dokładnie, ale tylko jedną kroję w kostkę ponieważ pozostałe 4 będą służyły mi jako miseczki. Cebulę obieram i również kroję w kosteczkę. 
Do mięsa dodaję koncentrat i mieszam. Następnie dodaję wodę, większą część opakowania Pomysłu Na... i również mieszam. Całość podduszam chwilę aż do podgrzania a następnie dodaję pokrojone warzywa: paprykę, cebulę i ziemniaczki. Wok przykrywam i podduszam całość jeszcze jakieś 15-20 aż mięsko i warzywa będzie miękkie. W tym czasie ścieram ser na tarce na grubych oczkach. 
Teraz przygotowuję paprykę. Delikatnie i równo odkrajam górną część papryki wraz z ogonkiem. Usuwam gniazda i pesteczki tak, aby nie uszkodzić papryki. 
Tak przygotowane papryki układam w brytfannie lub w naczyniu żaroodpornym. 
Gdy nasza zupa gulaszowa jest już prawie gotowa doprawiam delikatnie chili, solą oraz dosypuję małą saszetkę z Pomysłu Na..wg upodobań. Po wymieszaniu całość przelewam do papryk.
 Na wierzch układam starty ser żółty. Zapiekam w nagrzanym do 150C piekarniku przez około 15-20 minut, aż papryka nam odrobinę zmięknie a ser się rozpuści. 



Papryczki przyozdobiłam wcześniej odciętymi wieczkami od papryki oraz niteczkami chili.

poniedziałek, 28 stycznia 2013

Mięsko z kurczaka w pomidorowym sosie

Mięso z kurczaka w sosie pomidorowym z dużą ilością curry :)


Składniki:
3 piersi z kurczaka
duża marchew
2 łyżki koncentratu
puszka pomidorów (pokrojonych)
kiełki
sól
pieprz
olej
curry
makaron wstążeczki


Wykonanie:
Mięsko z kurczaka oczyszczam i kroję w kosteczkę. Na patelni rozgrzewam odrobinę oleju i dodaję mięso. Zaczynam podsmażać co chwilę mieszając. W tym czasie marchew myję, obieram i kroję w paseczki. Gdy mięso ładnie się zetnie dodaję koncentrat, ok 3/4 szklanki wody i całość mieszam. Następnie dodaję pokrojoną marchew i pomidorki w puszce i razem wszystko podduszam, najlepiej pod przykrywką aż marchew zrobi sie miękka. Całość doprawiam solą i pieprzem oraz sporą ilością curry :) Danie podaję na makaronie - wstążeczkach, które gotuję zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na końcu przed podaniem na wierzchu potrawy układam ulubione kiełki.


 

niedziela, 27 stycznia 2013

Tymbark Owoce Świata w butelce !

A oto co ostatnio zagościło w mojej kuchni =)
Trzy napoje Tymbark Owoce Świata, które dotychczas były dostępne tylko w kartonach 1 l a teraz można teraz kupić także w szklanych butelkach o pojemności 250 ml.
Uwagę przyciąga unikalna etykieta „no label look”, nowość w kategorii soków, nektarów i napojów. W butelkach oferowane są warianty: kaktusowy, żurawinowy oraz dwie nowości: mango i liczi.
Ja spróbowałam Kaktusowego, Mango i Liczi.

Przyznaję że ciekawa odmiana dla Tymbarka. Fajna szklana butelka z metalową pstrykającą nakrętką -  aczkolwiek nieco przypomina mi butelkę od Frugo. Cała butelka jest trochę jak słoik i szczerze mówiąc ciężko się z niej pije (nigdy nie lubiłam tych szerokich dziobków).

Jak dla mnie to te soki są stanowczo za słodkie ale to już kwestia gustu. Ale muszę powiedzieć, że np za Tymbarka o smaku arbuza dałabym się pokroić!
Nie pogardzę też smakiem jabłkowym z miętą.....mmm!  <3
Ale akurat te soki są na praaaawdę słodkie.
Mimo iż są bardzo słodkie to generalnie są smaczne i mocno owocowe. 
Mój faworyt to Liczi ale może dlatego że kocham ten owoc :)

Cena około 2zł za 250ml





sobota, 26 stycznia 2013

Bułeczki drożdżowe po raz kolejny

Po pierwsze pierwsza partia zbyt szybko zniknęła więc musiałam zrobić następną :)
A po drugie przecież mam sesję i sto innych ważnych rzeczy więc oczywiście siedzę w kuchni i gotuję.
Jeśli ktoś ma ochotę upiec sobie takie drożdżowe różyczki - a polecam bo są pyszne i bardzo proste w wykonaniu to przepis znajdziecie TUTAJ
Tym razem do środka wsmarowałam Nutellę :) pychota.





piątek, 25 stycznia 2013

Jak smacznie "dojeść" nadmiar jedzenia

Dziś trochę inny temat a mianowicie jak zjeść to, czego już mamy serdecznie dosyć?
Zdarza się tak, że mamy czegoś nadmiar i jemy to dzień, drugi i trzeci...ile można?
A nie wyrzucimy bo szkoda, bo to bo tamto...i tak męczymy i męczymy.

Ja miałam "nadmiar" piersi z kurczaka nadziewanych pieczarkami i czymś tam jeszcze (dokładnie nie wiem, bo dostaliśmy je od babci z urodzin)
Tak więc pierwszego dnia zjedliśmy je normalnie ale drugiego dnia mieliśmy już trochę dość..no bo ile można, szczególnie, że odgrzewane jedzenie robi się gumowe tudzież po prostu suche itd.

Tak więc przedstawiam Wam opcję jak można "stuningować" jedzenie i zjeść je ze smakiem :)


Co potrzeba?
dowolne mięsko: kotlet, zraz, krokiet itp - u mnie 3 piersi z kurczaka
pół avocado
duża marchew
kawałek żółtego sera
oliwa z oliwek

Piersi z kurczaka władowałam do brytfanny, leciuchno muśniętej oliwą z oliwek. 
Marchewkę obrałam, umyłam i pokroiłam w paski. Rozrzuciłam ją w koło mięska w naczyniu. Avocado obrałam i pokroiłam w kawałki - nie za duże i również dołożyłam do reszty.
Dowolny ser żółty starłam na tarce na grubych oczkach i posypałam wierzch dania.
Całość zapiekłam, w niskiej temperaturze bo około 150C przez jakieś 15-20 minut.
Smaczności :)




czwartek, 24 stycznia 2013

Drożdżowe zawijańce z masłem orzechowym

Drożdżowe drożdżóweczki - zawijańce. Ktoś powiedział, że przypominają stojące muszelki :)
Łatwo się je robi aczkolwiek trochę muszą odstać aby ciasto wyrosło.
Puszyste, słodkie idealne do kawusi - najlepiej smakują na ciepło.
Ja swoje oblałam jeszcze lukrem zrobionym z cukru pudru i soku z cytryny.



Składniki:

ok 3 szklanki mąki
40g drożdży
1 jajko
szklanka ciepłego mleka
szczypta soli
4 łyżki cukru
masło orzechowe
lub
powidła śliwkowe

Dodatkowo:
rozbełtane jajko z 
łyżką mleka (do posmarowania przed pieczeniem)


lukier: cukier puder wymieszany z sokiem cytryny.

A oto mój nowy przyjaciel.

Moja przesiewaczka do mąki i stwierdzam, że teraz nie wyobrażam sobie wypieku bez niej.
Kiedyś nie stosowałam jej i sypałam mąkę prosto z woreczka do michy i twierdziłam, że co to niby za różnica?
A różnica jest i to spora, ciasto z przesianej mąki wychodzi lekkie, puszyste i delikatne.
Ja swoją kupiłam w IKEA.


Wykonanie:

Drożdże rozpuszczam w 1/3 szklance ciepłego mleka z odrobiną (ok 1 łyżka) mąki, mieszam i odstawiam do wyrośnięcia (ok 15 minut). W tym czasie mąkę przesiewam razem z solą, dodaję jajko, resztę mleka, cukier i wyrośnięte drożdże. Mieszam wszystko drewnianą łyżką lub ręką. Odstawiam miskę do wyrośnięcia na około 1 godzinę. Po tym czasie na posypanej mąką stolnicy rozwałkowuje całe ciasto na płaski placek i kroję w paski o grubości około 6cm. Każdy paseczek smaruję powidłami lub masłem orzechowym. Ja zrobiłam pół takich pół takich. Blachę do wypiekania muffinek smaruję lekko tłuszczem. Zawijam paseczek w ślimaczka i układam pionowo do formy. Nie polecam używać papierowych papilotek do muffinów ponieważ ślimaczki bardzo urosną i będzie nam trudno potem tą papilotkę oderwać przed zjedzeniem. Piekarnik nagrzewam do 180C. Przed wstawieniem do pieca każdego ślimaczka smaruję pędzelkiem rozbełtanym jajkiem z łyżką mleka. Będą pięknie błyszczeć. Piekę około 25-30 minut. 
Po upieczeniu można polać lukrem lub obsypać cukrem pudrem.



Sałatka bardzo dietetyczna

Szybka sałatka - pyszna a co najważniejsze lekka i zdrowa.


Składniki:
3 liście sałaty lodowej
pół ogórka zielonego
pomidor
pierś z kurczaka
0,5 kostki rosołowej
sól
pieprz
garść dowolnych kiełków
łyżka oliwy z oliwek
kawałek żółtego sera


Wykonanie:
Pierś z kurczaka gotuję do miękkości w połowie kostki rosołowej. Sałatę płuczę i rozrywam ręką na kawałeczki i układam na dnie talerzyka. Pomidora i ogórka myję. Ugotowaną pierś z kurczaka rozrywam na piórka i kładę na sałatę. Pomidorka kroję w kostkę i dorzucam do reszty. Ogórka obieram i kroję w pół talarki i również układam na talerz. Całość skrapiam oliwą oraz doprawiam solą i pieprzem do maku. Kawałek sera żółtego kroję w kosteczkę i rozrzucam na wierzchu. Posypuję też ulubionymi kiełkami :)
Chciałam również dodać avocado ale oczywiście zapomniałam.

wtorek, 22 stycznia 2013

Tatar z wędzonego łososia

Lekki tatar z łososia - pyszny dodatek do potraw lub jako przekąska.
Przyjemnie sprawdza się również jako pasta na kanapki.
Idealnie nadaje się na imprezę :)



Składniki:
łosoś wędzony ok 250g
łyżeczka oliwy z oliwek
ok 5 rzodkiewek
odrobina chili
sól czosnkowa
pietruszka lub koperek do ozdoby (i smaku oczywiście)

Wykonanie:
Łosia pozbawiamy skóry i siekamy na drobniutkie kosteczki. Najlepiej jest łososia lekko zmrozić wtedy się lepiej kroi. Następnie mieszam posiekanego lub zmiksowanego łososia z odrobiną oliwy, solą czosnkową i chili. Rzodkiewkę myję i siekam jak najdrobniej. układam na talerzu kuleczki tataru - można użyć łyżeczki do lodów lub ręcznie tak jak ja to zrobiłam. Na wierzchu robię gniazda i wsypuję tam posiekaną rzodkiewkę. Tatar pysznie smakuje jako pasta na chleb lub jako osobne danie. Można podawać z surowym żółtkiem lub np z dodatkiem ogóreczka.


poniedziałek, 21 stycznia 2013

Wytrawne nadziane ptysie

Ptysie tym razem na słono - z jajeczkiem i sosem w środku. 
Fajna i lekka przekąska idealna na bal karnawałowy :)


Ptysie:
100 g masła
1 szklanka wody
150 g mąki
5 jajek
1/2 łyżeczki soli

Środek:
jogurt naturalny - ok 4-5 łyżek
ketchup
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
pietruszka
3 jajka




Ptysie: W garnuszku roztapiam masło wraz z wodą i starannie mieszam. Następnie dodaję mąkę i sól i gotując całość na małym ogniu energicznie mieszam lub pomagam sobie mikserem. mieszam aż ciasto zrobi się dość gęste i zacznie odchodzić od ścianek garnka. Musi zacząć tworzyć się jedna wielka kula a ciasto powinno ładnie błyszczeć. Następnie dodaję jajka i dalej mieszam / miksuję aż do wchłonięcia i połączenia się składników. Następnie blachę wykładam papierem do pieczenia i łyżką nakładam porcje ciasta. Piekę ok 30 minut w temp 210 Wyjmuję z piekarnika i studzę. 

W tym czasie jajka gotuję na twardo. Do miseczki wlewam jogurt.
 Czosnek obieram i wyciskam do jogurtu. Doprawiam lekko solą i pieprzem.
 Jajka obieram i kroję w ósemki lub w grubsze plastry. 
Każdego ptysia przekrajam na pół. 
Do środka wkładam jajko (kawałek lub plaster), po łyżeczce sosu czosnkowego, kapkę ketchupu i kawałek pietruszki.
Smacznego :)

niedziela, 20 stycznia 2013

Babeczki czekoladowe z colą

Bardzo soczyste i puszyste babeczki - lekko wilgotne z ciekawym posmakiem.
Jednak cola nie jest jakoś specjalnie wyczuwalna, bardziej czuć po prostu taką inną niż zawsze słodkość.


Składniki:
200ml Coli
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżki kakao
szczypta soli
2 jajka
czekolada mleczna
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka cukru waniliowego
0,5 szklanki oleju







Wykonanie:
Składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Czekoladę siekam na drobne kawałeczki lub masakruję tłuczkiem. Suche składniki mieszam w jednej misce: mąkę, cukier, proszek, cukier waniliowy, kakao i czekoladę. W tym czasie w drugiej misce mieszam mokre składniki: jajka miksuję z olejem i następnie dolewam Colę. Całość bardzo się pieni o "rośnie" więc polecam wziąć wysoką miskę. Następnie mieszam suche składniki z mokrymi aż do połączenia - trwa to dłużej niż przy zwykłych babeczkach bo spieniona masa nie od razu chce się wymieszać. Następnie przelewam do papierowych foremek, posypuje wierzch czekoladowymi dropsikami i piekę w temperaturze 180C przez około 25 minut.



piątek, 18 stycznia 2013

Danie Chińskie na Walentynki

 Pyszne danie - i jak często u mnie bywa: danie bardzo proste.
Do tego przyrządziłam je z myślą o zbliżających się Walentynkach i konkursie u Cukiereczka :)



Składniki:

2 piersi z kurczaka

olej
mały por
2 marchwie
kiełki fasoli Mung ok 150g
grzybki Mun kilka sztuk
cebula
papryka czerwona
sól
pieprz Prymat
papryka suszona słodka
śmietana 18% - ok 4 łyżki
czosnek - 2 ząbki
mieszanka firmy 
Skworcu :  

suszony szczypiorek z suszonymi pomidorkami





Wykonanie:
Pierś z kurczaka kroję w kostkę i wrzucam na patelnie, przyprawiam papryką i solą i podsmażam na oleju. Czosnek obieram i kroję w cieniutkie plasterki i dodaję do mięsa - mieszam. Grzybki (ja miałam ze słoika) delikatnie odcedzam i kroję w paseczki. Marchew obieram i również kroję w małe, cienkie paseczki, Pora myję i kroję w cienkie piórka lub talarki. Kiełki opłukuję pod wodą. Cebulę obieram i kroję w piórka. Paprykę również myję i kroję w małe kosteczki lub paseczki. 
Fajnie sprawdza się do tego robot kuchenny który posieka nam wszystko na równe paseczki. Wszystkie warzywa dodaję do mięsa na patelnie i mieszam. Przyprawiam jeszcze raz do smaku solą, pieprzem i papryką czerwoną. Śmietanę mieszam z połową szklanki wody (gorącej) i gdy warzywa zmiękną a mięso się zarumieni dolewam na patelnie. 
Gdy sos jest za gęsty możemy rozcieńczyć go maślanką. Mieszam. 
Całość podaje na ryżu.
Na wierzch układam serduszka wycięte z żółtego sera.



Jeśli chodzi o domową mieszankę chińską to przyrządzam ją w większych ilościach, porcjuję i mrożę. 

Można też użyć gotowej - kupnej.




czwartek, 17 stycznia 2013

Sałatka z paluszków krabowych

Lekka sałatka z paluszków krabowych.
Samych paluszków krabowych jakoś nie trawię...ale w sałatce jak najbardziej :)


Składniki:
paluszki krabowe ok 300g
2 szklanki ugotowanego makaronu ryżowego
4 ogórki konserwowe
garść świeżej posiekanej zielonej pietruszki
3-4 łyżki kukurydzy
sól
pieprz
2-3 łyżki majonezu

Wykonanie:
Makaron ryżowy gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu do miękkości - odcedzamy i studzimy. W tym czasie ogórka kroję w kosteczkę i wrzucam do miski wraz z kukurydzą. Paluszki krabowe również kroję w kostkę i dodaję do ogórków. Pietruszkę opłukuję w zimnej wodzie i siekam drobno - dodaję do reszty. Do całości dodaje makaron i mieszam. 
Dodaję również majonez i doprawiam do smaku solą i pieprzem. 
Wstawiam do lodówki na kilka godzin. 
Sałatkę podaję z bagietką najlepiej podpieczoną.

wtorek, 15 stycznia 2013

Słodkie Pampuchy

Bardzo proste w przygotowaniu i pyszne w smaku pampuchy na słodko.
Znalazłam też nazwy takie jak parowańce, knedle czy pyzy...jak kto woli.

Nadają się na słodki obiad lub na deser :)
Najpyszniejsze na ciepło!




Składniki:
drożdże ok 20g
2,5 szklanki mąki
jajko
2 łyżki roztopionego masła
szczypta soli
2 łyżki cukru
szklanka mleka



Wykonanie:
Drożdże rozpuszczamy w odrobince ciepłego mleka ze szczyptą mąki i soli. Odstawiam do wyrośnięcia a gdy są już gotowe mieszam je z mąką, resztą mleka, cukrem, jajkiem, rozpuszczonym masłem. Wyrabiam ciasto ręką przez chwilę po czym przykrywam ściereczką i odstawiam w cieple miejsce do wyrośnięcia. Po około godzinie z wyrośniętego ciasta formuję okrągłe pyzy - nie za duże bo w trakcie gotowania urosną jeszcze. Pyzy pozostawiam jeszcze na trochę czasu do wyrośnięcia. Do garnka (do połowy wysokości) wlewam wodę i zagotowuje ją. Następnie gotuję na pyzy na parze na tej wodzie pod przykryciem przez około 7-10 minut. 
Ja posiadam specjalny metalowy stojaczek - sito do robienia własnie takich pyz na parze.
 Ale jeśli ktoś nie ma polecam użyć np pieluszki lub innej ściereczki i na nie kłaść pyzy. 
Pyzy podaję z serkiem, dżemem,z cukrem, z cynamonem lub z rozpuszczonym masełkiem - wg upodobania.