piątek, 23 listopada 2012

Serowa krucha pszczółka

No i znowu pozazdrościłam dziewczynom i podkradłam przepis.
Na te ciasteczka miałam ochotę już dawno :) 
Ponieważ uwielbiam biały ser więc po prostu musiałam je zrobić!
W przygotowaniu pomagał mi dzielnie mój chłopak - chociaż bardziej bawił się wymyślając co by tu z ciasta ulepić niż rzeczywiście lepił, no ale lepsza taka pomoc niż żadna xD

Tak więc ulepił pszczółkę.
Nie większa niż 50gr :)


A z reszty ciasta, tak jak było w oryginalnym przepisie, ulepiliśmy trójkąciki.


Składniki:
200 g masła
200 g twarogu
2 szklanki mąki
2 żółtka
2 łyżki zimnej wody
1 szklanka cukru
łyżeczka cynamonu
szczypta lub dwie kardamonu





Wykonanie:
Masło zamrażam a następnie ścieram na tarce na grubych oczkach. 
Dodaję pokruszonych twaróg - mój był półtłusty ale każdy się sprawdzi. 
Dodaję mąkę, żółtka i wodę i zagniatam całość ręką na ciasto. kulę zawijam w folię i wstawiam do lodówki na godzinę. Następnie wyciągam i na podsypanej mąką stolnicy rozwałkowuję ciasto na placek ok 0,3 (niezbyt cienki). W osobnej miseczce wsypuję cukier i mieszam z cynamonem i kardamonem. Wzięłam sporą szklankę i wycinam koła z ciasta. Każde koło oblepiam cukrem w miseczce, składam na pół i jeszcze raz na pół. 
Wychodzi mały trójkącik. 
Piekę na blaszce na papierze do pieczenie, w temp 180C przez około 25 minut




10 komentarzy:

  1. ale one muszą być pyszne!
    a pszczółka jest świetna! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pszszółka i tak jest najlepsza ;d
    Ech.. skąd ja znam bawienie się ciastem? ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę, jaka zdolniacha z Twojego chłopaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. o, jakie one fajne! takie ładne :) a i smaczne na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale urocza pszczółka ;)
    pogratulować chłopakowi talentu w lepieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajny "materiał" na ciasto ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. ta pszczółka jest słodka :D, gdzie Ty znalazłaś faceta, który lepi z Tobą ciastka! Chyba wyruszę tam na poszukiwania :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym nominować Twojego bloga do wyróżnienia ''LIEBSTER BLOG". Więcej informacji na moim blogu:) zapraszam po szczegóły na http://burczobrzucho.blogspot.de/

    Miłej zabawy :)))
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam takie ciasteczka..pycha..pszczółka -świetny pomysł..

    OdpowiedzUsuń