wtorek, 6 listopada 2012

Bułeczki drożdżowe bardzo nadziane

Nie ma nic lepszego na zimne i długie wieczory niż "coś" ciepłego, drożdżowego i domowego oczywiście.
Tym razem postawiłam na bułeczki drożdżowe z jabłkiem, powidłami i białą czekoladą...
Pyszne do kawy czy herbaty. 
Idealne na śniadanie lub na drugie śniadanie w pracy lub w szkole :)


Składniki:
20g drożdży
4 łyżki cukru 
1 łyżka cukru kokosowego Skworcu
2 jajka
4 szklanki mąki (lub nawet więcej)
1/4 kostki masła (50g)
1 szklanka mleka
szczypta soli
2 duże jabłka
pól kostki czekolady białej



Drożdże rozpuszczam w 1-2 łyżce mleka (letniego)z odrobiną cukru i mąki - odstawiam na chwilę do wyrośnięcia. W tym czasie masło rozpuszczam i studzę a następnie mieszam z cukrem, resztą mleka i jajkami. Następnie dodaję przesianą mąkę, sól i drożdże. Całość mieszam i odstawiam na godzinkę do urośnięcia. Ostrzegam że ciasto urośnie sporo więc proponuję wybrać większą miskę. Jabłka myję, usuwam pestki i ogonki i kroję w kostkę. Czekoladę łamię na kostki a każdą kostkę przekrajam na 4 części. Z powstałego ciasta biorę ręką małą porcję i formuję mały placuszek - do środka wkładam tyle jabłka ile wejdzie - czyli około 2 kostki jabłka w zależności jak duże są kawałki jabłka. Dokładam też czekoladę, ubijam lekko całość i zaciskam ciasto w bułeczkę. 
Układam na blaszce na papierze po pieczenia. 
Wierzch smaruję roztrzepanym żółtkiem z odrobinką mleka.
 Piekę ok 15-20 minut w temp 160C.









Cukier kokosowy - jedna z rzeczy od których ostatnio się uzależniłam.
Polecam wypróbować szczególnie smakoszom słodkości.
Pysznie też smakuje np z kawą lub herbatą.


9 komentarzy:

  1. unikam słodyczy, ale muszę przyznać, że na jedną bułeczkę na pewno bym się skusiła! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale musisz spróbować dwóch - bo jedne są z jabłkiem a drugie z powidłami ;p

      Usuń
  2. a ja nie unikam słodyczy i na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne bułeczki! Uwielbiam takie mocno nadziane :)

    i przepis na chlebek -jedna porcja! :)
    1 banan
    1 jajko
    1/2 szkl mąki pszennej (pełnoziarnistej)
    1/3 szkl jogurtu naturalnego
    1 łyżka kakao
    1 łyżka miodu
    1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
    1/3 łyżeczki sody
    garść rodzynek
    garść migdałów
    Banana rozgnieść widelcem, dodać resztę składników i porządnie wymieszać. Gotową masę przelać do naczynia i piec przez 30 minut w 200 stopniach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z moją najukochańszą białą czekoladą <3 Wpraszam się.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm.. drożdżoweeeee <3
    a czy to ciasto nie przypomina trochę klusek na parze?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak na moje to nie - typowo drożdżowe. Z tym że ja nie mam większego doświadczenia jeśli chodzi o kluski na parze więc mogę się mylić ;p

      Usuń
  6. Zostałaś przeze mnie otagowana na "Liebster Blog". Szczegóły u mnie na blogu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń