czwartek, 4 października 2012

Ryż z pikantnym sosem z mięsem

Danie z typu jedno-garnkowych. 
My jadamy najczęściej takie dania ze świeżym pieczywem :) ale tym razem postanowiłam podać całość z ryżem - dla odmiany.
Na ryż nałożyłam dodatkowo niteczki chili dla smaku i pikantności.
Dodatkowo bardzo ładnie wyglądają na talerzu :)
Dla zainteresowanych można je zakupić tu: Sklep Skworcu
Na dole posta można też zobaczyć zdjęcie niteczek:)


Składniki:
2 woreczki ryżu 2x100g Basmati firmy Sonko
2 puszki krojonych pomidorów
puszka czerwonej fasoli
łyżeczka koncentratu
ok 400g mięsa mielonego
olej
4 łyżki kukurydzy
marchew
papryka zielona
papryka czerwona
sól
pieprz
papryka czerwona suszona
chili
łyżka śmietany




Przygotowanie:
Mięso smażę na patelni na odrobince oleju aż się ładnie zetnie. Marchew obieram, myję i kroję w paski lub w plasterki i dorzucam do mięsa. Czerwoną fasolę dokładni przepłukuję na sitku i odcedzoną dodaję do mięsa. Pomidorki w puszce dodaje również na patelnie do reszty. Obie papryki - czerwoną i zieloną myję i kroję w paski lub w dowolne kawałki i dołączam do reszty. Mieszam i przyprawiam do smaku. Nie żałuję również chili i papryki czerwonej suszonej ostrej. Potrawa musi być lekko pikantna. Czubatą łyżeczkę koncentratu wkładam do szklanki, zalewam gorącą wodą i mieszam po czym wlewam do reszty. Całość podsmażam razem najlepiej pod przykryciem. Gdy sosu jest mało to dolewamy jeszcze koncentratu i wody. Dodaję również kukurydzę z puszki. Ja lubię sosik zaciągnąć jeszcze odrobiną śmietany 18% ale nie jest to konieczne. Ryż gotuję zgodnie z instrukcją na opakowaniu czyli około 12 minut. Całość podaję na ciepło - ryż obsypany nitkami chili z sosem



Niteczki wyglądają tak:


9 komentarzy:

  1. <3 niteczki! musze je mieć! a sos jeden z moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja też się w nich zakochałam :) a cena całkiem przystępna

      Usuń
  2. Ciekawe danie. Niteczki są super. Faktycznie, świetnie wyglądają i na pewno dodają pikanterii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne danie. Uwielbiam takie mieszanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja tylko dodam, że skusiłam się na zakup kilka przypraw na skworcu.com.pl :) Napisałam im, że o dowiedziałam sie o nich od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo dziękuję Ci kochana! :) ja na pewno już tylko u nich będę kupować przyprawy zwykłe jak i "niezwykłe" hih :) wydaję mi się, że warto

      Usuń
  5. Też mam te nitki chilli, świetnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  6. wow nigdy nie spotkałam się z tymi nitkami :) ale musze przyznać, że świetnie zdobią dania, chociaż Twoją to już zdobienia nie wymagają :)

    OdpowiedzUsuń