czwartek, 11 października 2012

Placuszki bananowe z serkiem waniliowym

Dziś postanowiłam powrócić do Decoupage i pobawić się dla odmiany trochę drewnem =)
W efekcie 6 bransoletek już ładnie schnie a dwie deseczki czekają na wykończenie.
W kolejce czekają też dwie szkatułki, kilka pierścionków, 2 ramki do zdjęć, 3 lusterka i kilka innych drobiazgów do kuchni także trochę tego jest =)
Postanowiłam też zmienić lakier który używałam do tej pory - ale nie wiem czy dobrze zrobiłam, bo nowy śmierdzi okrutnie ale za to pięknie kryje i nabłyszcza.
Coś kosztem czegoś - trudno, rzeczy będą musiały się wywietrzyć porządnie i tyle.
A na obiad ogórkowa z domowego przecieru i placuszki bananowe z serkiem Danio :)


Składniki:
2 jajka
0,5 szklanki maślanki
0,5 szklanki wody gazowanej
1,5 szklanki mąki
łyżeczka cukru waniliowego
łyżeczka cukru brązowego
szczypta soli
cynamon
2 banany
serek waniliowy Danio
olej


Do miski wbijam po kolei wszystkie składniki zaczynając od jajek. Zaczynam miksować wbite jajka i dodaję szczyptę soli. Następnie powoli dodaję przesianą mąkę, wlewam maślankę i wodę gazowaną. Na sam koniec dosypuję cukier waniliowy i cukier brązowy i miksuję do połączenia składników. Wyłączam mikser. Banana obieram i kroję w pół plasterki lub dowolna kostkę i wrzucam do miski z ciastem oraz dosypuję cynamon. Mieszam delikatnie łyżką. Na patelni rozgrzewam olej. 
Wylewam ostrożnie małe placuszki i smażę na rumiano z obu stron.
Podaję z serkiem waniliowym i z dżemem pomarańczowym domowej roboty =)


17 komentarzy:

  1. uwielbiam placuszki :) z bananem i serkiem - musiały być obłędne w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm, jakie musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, pysznosci! Zjadłabym sobie teraz takie ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam przepraszam ze tutaj, ale przygotowuję badanie na temat zakupu produktów spożywczych i roli reklamy oraz internetu w tej kwestii. Moja prośba: poświęćcie 3-4 minuty i wypełnijcie ankietę z zamkniętymi pytaniami: http://moje-ankiety.pl/respond-31422.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny pomysł na te placuszki, pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam ,lubię te bananowe pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  7. A powiem Ci że bananowych placuszków nie jadłam, ale już żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. na te placuszki dałbym nutelle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja mam już dosyć Nutelli, chyba mi się przejadła ;p ostatnio wolę serki Danio albo masło orzechowe <3

      Usuń
  9. Z bananem jeszcze u mnie nie było! Dziękuję za pomysł, pewno niebawem wypróbuję przepisu :) Wczoraj odebrałam z poczty paczuszkę od Ciebie! Dziękuję raz jeszcze!! Rzeczy są cudne :)!

    OdpowiedzUsuń
  10. i na śniadanie i na słodki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z bananami są świetne. Ciepłe plasterki świetnie smakują w plackach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. bananowe? łał takich jeszcze nie jadłam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł! Uświadomiłam sobie właśnie, jak bardzo nudne były do tej pory moje placki... Jedyną "ekstrawagancją" były placki z jabłkami ;)

    OdpowiedzUsuń