sobota, 20 października 2012

Boskie ciasto dyniowe pod pierzynką

A oto dzisiejszy - sobotni wypiek, który pachnie chyba na całą okolicę!
Pyszne ciasto z dynią - wyszło na prawdę puszyste, wilgotne i bardzo smaczne.
Udało mi się znaleźć fajne przepisy, trochę pozmieniałam, trochę pododawałam i wyszedł na prawdę super przepis - gorąco polecam.
Ciasto przykryłam słodką i gładką pierzynką kremu  z serka macarpone.
Jesień pełną parą :)


Składniki:
2 szklanki startej dyni
2 szklanki mąki
4 jaja
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
3/4 kostki masła
Krem:
serek mascarpone - 250g
ok 1 szklanka cukru pudru
2 łyżki masła
łyżka soku z cytryny
trochę startej skórki z cytryny


Masło roztapiam i odstawiam do ostudzenia. 
W tym czasie jajka wbijam do miski i miksuję razem z cukrem aż uzyskam puszysta gładką masę. Dynie obieram i ścieram na tarce. Do uzyskanej masy powoli dodaję resztę składników wraz z dynią oprócz masła - masło dodam na samym końcu. Całość miksuję na małych obrotach i na koniec dolewam ostudzone masło - mieszam. Blachę kwadratową wykładam papierem do pieczenia i wylewam ciasto. Piekę w rozgrzanym do 180C piekarniku przez około 1 godzinę. Sprawdzam patyczkiem czy ciasto jest upieczone. 
Podczas pieczenia robię krem. 
Masło rozpuszczam i lekko studzę. Do miski wlewam serek i zaczynam miksować. Dodaje stopniowo cukier puder - mi weszła mniej więcej 1 szklanka ale możecie dodać więcej. Ja nie chciałam aby mój krem był zbytnio słodki, ale pamiętajcie że krem musi być dość gęsty więc nie żałujcie cukru pudru. Dodaję również sok z cytryny i ścieram na tarce trochę skórki z cytryny. Powoli dodaję też roztopione masło. Wszystko razem miksuję na gładką i puszystą masę i wstawiam do lodówki. Gdy ciasto jest upieczone studzę je porządnie. Dopiero wtedy nakładam chłodny krem. 
Można dla smaku i ozdoby wierzch posypać pestkami dyni :)



Zapraszam do akcji! <3

dynie_banner2012

Dyniowe przysmaki

18 komentarzy:

  1. dyniowe, idealne na jesienne popołudnie przy kawie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To najlepsza polewa na świecie a z takiego przepisu robię ciasto marchewkowe i marchwekowo-dyniowe. Trzeba przetestować zatem dyniowe. Jak tylko znajdę taka mocno pomarańczową w środku o zapachu melona, zrobię takie od razu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne to ciacho , dyniowe jest pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  4. dynio, nie odchodź... z czym ja będę później ciasta piekła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sobie zamroziłam porcje w sam raz na ciacho :) polecam

      Usuń
  5. no dyniowego jeszcze nie jadłam, ale twoje wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę że się udało :) u mnie również było smacznie.

      Usuń
  7. własnie włożyłam ciasto do piekarnika czekam co wyjdzie i wtedy zabiorę się za polewę pozdrawiam Majka

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto nie wyrosło nie wiem może to wina piekarnika?.Masa była piękna dopóki nie dodalam masla z maslem się zważyła do kitu to wszystko Majka

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy tu aby na pewno ma byc 1/5 szklanki cukru czy 1 i 1/2? bo dalam ta druga opcje odruchowo, wyszlo bardzo slodkie ale pyszne. I teraz robiac drugi raz to ciasto tak sie zastanawiam:( bo 1/5 to troche malo:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana przypuszczam, że chodziło mi o 1 i 1/2 aczkolwiek jeśli wyszło Ci za słodkie to dodaj np tylko szklankę :) albo 3/4 i też będzie okej, szczególnie że krem też jest dość słodki.

      Usuń
    2. Czyli chodz pierwotnie o 1 i 1/2?:) wtedy dalam tyle, bylo bardzo slodkie ale dalam mniej do masy i wszytsko pasowalo:) dzis dalam tylko szklanke cukru i tez pasowalo:) pycha:)

      Usuń
    3. Super :) smaczności ! ja też bardzo lubię to ciasto - ale dziś walczę z piernikami hih :)

      Usuń