sobota, 29 września 2012

Placuszki

Placuszki ziemniaczane - przepis od mojej (przyszłej) teściowej.
Pyszne bo nieco inne - oprócz zwykłych ziemniaków dodana jest starta marchew, która podobno chroni w tej sytuacji nasz żołądek :)
Oczywiście nikogo już nie dziwi, że zawsze i wszędzie targam swój aparat i robię fotki wszystkiemu co się nawinie więc wszyscy cierpliwie czekają na moment, kiedy mogą zacząć już jeść.
W tym przypadku placuszki zjedliśmy z sosem czosnkowym (mniam)


Składniki:
ok 6 dużych ziemniaków
2 marchwie
jajko
2 łyżki mąki
sól
pieprz
olej




Ziemniaki obieram, myję i ścieram na tarce. Marchewkę również obieram, myję i ścieram na tarce i dodaję do ziemniaków. Do miski wbijam jajko, wsypuję mąkę, sól i pieprz do smaku i całość dokładnie myję. Jeśli ktoś lubi można ziemniaki starte odcedzić. Na patelni rozgrzewam olej i smażę małe placuszki, z obu stron na rumiano aż będą chrupiące i złociste. Podaję ze śmietaną lub z sosem czosnkowym.


Sos:

kubeczek jogurtu greckiego

3-4 ząbki czosnku

sól

świeża pietruszka

pieprz


12 komentarzy:

  1. Pycha :) Z dodatkiem marchewki jeszcze nie robiłam, ale chętnie spróbuję któregoś razu

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa propozycja z tym dodaniem marchwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie marchewkowe dodatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię placki ziemniaczane ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Juz tak dawno chodzą za mną, ze czas je zrobić u siebie w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi narobilas smaka na ziemniaczane placki!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam placuszki! W tym tygodniu pokażę moją wersję! PS: Fajny kursor na stronie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak przeglądam te Twoje przepisy i zapisuję w swoim zeszycie :) Wszystko wygląda pięknie i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś nie lubiałam placków,ale z czasem zmieniły sie moje gusta (całe szczecie!)
    Te wyglądają apetycznie, baaaardzo chrupiąco:)
    Dodatek marchewki bardzo mnie zaskoczył,ale w kolejnych już będę go próbować:)
    Polecam dodać też trochę startego żółtego sera--niebo w gębie!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Placki ziemniaczane bardzo bardzo lubię, wersji z marchewką jeszcze nie próbowałam, ale podoba mi się pomysł. O sosie czosnkowym nie wspomnę, niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń