czwartek, 30 sierpnia 2012

Zupa Chińska - domowa =)

Zupki chińskie kojarzą nam się tylko z gotowymi zupkami w proszku. Błąd!
Chińskie, prawdziwe zupy są najlepsze na świecie !
Oczywiście my nigdy nie będziemy w stanie ich zrobić w warunkach domowych - bo nigdy nie zdobędziemy takich składników jakich używają oni. Albo te przyprawy czy zioła...mmm
Mi się kojarzy zupa chińska z zupą gęstą..z mięsem...aromatyczna, z ryżem lub z jajkiem.
Ja zrobiłam sobie swoją zupkę chińską =)
Aczkolwiek nie jestem przekonana w ilu % jest ona "chińska" =)


Składniki:
ok.0,5 kg piersi z kurczaka ( 2-3 piersi)
puszka kukurydzy
por
4 marchwie
2 jajka
łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki śmietany
szczypiorek
2 kostki rosołowe
sól
pieprz
trochę szczypiorku




 



  


Piersi z kurczaka gotuję do miękkości z kostkami rosołowymi (można wrzucić liść laurowy) 
Gdy mięsko jest gotowe wyjmuje je, a za to wrzucam pora i marchew pokrojone w paseczki.
 Gdy warzywa się gotują "rozrywam" mięsko na piórka - paseczki i ponownie wrzucam do garnka. Na koniec daję kukurydzę - ja wrzucam całą puszkę bo bardzo lubię :) ale można dać pół wg uznania. Całość gotuję aby składniki się razem podgotowały. 
Na koniec zaciągam lekko mąką i śmietaną. Oczywiście doprawiam do smaku - solą, pieprzem lub vegetą. Można wkropić kilka kropel cytryny. Zupa jest smaczniejsza gdy jest lekko ostra więc polecam dać kilka kropel chili albo tabasco. Na sam koniec wlewam do zupki rozbełtane jajka i mieszam.
 Zupę już na talerzu posypuję szczypiorkiem. 
Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz