środa, 22 sierpnia 2012

Tarta

Kto z Was nie lubi tarty.... ?
Ja osobiście uwielbiam. Jest to danie które można wykonać na milion sposób - możliwości nie ma końca a i w mojej głowie roi się od pomysłów jak skomponować kolejna tartę :)
Kocham w tym to, iż jest to bardzo proste a zarazem pyszne danie...danie dla każdego, bo każdy je robi, jak lubi.
Oto moja tarta :)




Nie mogło oczywiście zabraknąć w niej szpinaku !
Kocham szpinak pod każdą postacią.


Co "wepchałam" do mojej tarty:

- opakowanie gotowego ciasta kruchego (400g)
- 300g szpinaku mrożonego (może być i więcej)
- 300g boczku
- 7-10 jajek
- 250g sera w kawałku do starcia
- ząbek czosnku
- sól
- pieprz
- chili 










Wykonanie

Z podanych proporcji wychodzą dwie tarty. Boczek smażę na patelni. Szpinak rozmrażam i mieszam razem z boczkiem w misce. Czekam aż lekko wystygnie po czym wlewam rozbełtane jajka. Przyprawiam wszystko solą pieprzem i chili, wyciskam czosnek.
W naczyniu rozprowadzam cienko ciasto robiąc wysokie "brzegi". Naczynie może być dowolnego kształtu - ja osobiście używam okrągłego oraz kwadratowego zarazem. 
Gdy już uklepię ciasto w naczyniu nakłuwam widelcem na całej powierzchni. Następnie wlewam jajka z boczkiem i szpinakiem a na samą górę sypię starty ser. 
Zapiekam ok 25 -30 min. 
Smacznego ! 

4 komentarze:

  1. ja tez bardzo lubię tarty :) będę musiała chyba niedługa sama jakąś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W tarcie to jest fajne, że można ją przygotować na milion sposobów, robiłam ostatnio wg Pascala(kuchnia lidla), na cieście francuskim, po prostu pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mówisz? muszę spróbować własnie jakiś przepis z tej akcji :) bo te danie wyglądają bardzo zachęcająco :)

      Usuń