czwartek, 23 sierpnia 2012

Muffiny z białym serem

Uwielbiam Muffiny - zwykłe i nie zwykle - nigdy z gotowych proszków !
Lubię eksperymentować, co chwilkę wymyślać co jeszcze można wepchać do Muffina :)
A czasem mam ochotę na takie zwykłego, poczciwego Muffina z cukrem pudrem...

Ale tym razem postanowiłam do środka wsadzić nadzienie z białego sera - pychota! =)


Niektórzy patrzyli z lekką niepewnością na biały twarożek w babeczkach - ale babeczki wyszły pyszne, wilgotne, słodkie i puszyste! 



2 szklanki mąki
2 - 3 łyżeczki kakao
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki maślanki
2 jajka
1 żółtko
250 g twarogu zmielonego - ja użyłam firmy PIĄTNICA
1 szklanka cukru
2 łyżeczki cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
50g oleju 


W jednej misce łączę najpierw suche produkty: mąkę, kakao, sól, proszek do pieczenia, cukier i mieszam. Następnie do tej samej miski dodaję mleko, maślankę, jajka, olej. W drugiej misce mieszam twaróg (drobno zmielony - idealny jest również ser na sernik) żółtko, cukier waniliowy i cukier puder. Można dodać więcej cukru pudru jeśli lubimy słodkości:) - mieszamy. 
Następnie w formie na babeczki układam papierowe foremki i wlewam trochę ciasta na sam dół. Na to wlewam łyżeczkę serka w środeczek i całość znowu zakrywam warstwą ciasta. Serek może prześwitywać - to nic nie szkodzi. Piekę w rozgrzanym piekarniku przez ok 30-35 minut. Z podanych proporcji wychodzą mi 24 babeczki





9 komentarzy:

  1. Super! Ja też uwielbiam muffiny w różnych wariantach :) Te wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne i jeszcze tak ladnie wygladaja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam bo są na prawdę smaczne...jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż mufiny piekę bardzo często serowych jeszcze nie jadłam. Czas wypróbować. Tylko zmniejszę trochę ilość oleju na rzecz maślanki. Wyjdą trochę cięższe ale bardziej mięsiste miękkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym przypadku musisz jednak trochę uważać, bo twarożek robi swoje i trochę wilgoci puści więc ciasto i tak robi się bardzo miękkie. =)

      Usuń
  5. muffinki najlepsze na wszystko

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam muffinki:) twoje są urocze:D

    OdpowiedzUsuń